Köhköh

18.2.2015


Mua on piinannut aivan järkyttävä räkätauti. Nyt oon siirtynyt "yski keuhkot pihalle"-vaiheeseen ja se on yleensä merkki siitä, että alan olla voiton puolella. On jo aikakin.

Koirien liikunnan määrä ei ole kuitenkaan hirveästi vähentynyt ja se on irtiolon + koirapuistoilun ansiota se (koirat saa liikuttua mutta itseään ei tarvitse rasittaa). Puistoillessa oon eristäytynyt johonkin nurkkaan etten tartuta muita koiraihmisiä. ...Tosin nurkassa tulee kyllä oleiltua muutenkin kun oon niin huikean sosiaalinen tapaus.

Vetohommissa on meneillään pakkotauko. Mun sairastelun lisäksi siksi, että kaikki reitit ovat olleet niin huonossa kunnossa. Jäätä, jäätä ja vielä lisää jäätä! Toivottavasti pian päästään jatkamaan treenejä.


Koirien nappulasäkkien kanssa tuskailu muuten loppui kun löytyi kirpparilta sopuhintaan ruokapönttö. Kyllä sinne ainakin 15kg mahtuu.


Kissoille oon yrittänyt tyrkyttää sitä raakaa lihaa entistä enemmän. Lähinnä broiskua eri muodoissa: jauhelihaa, siipiä, kauloja.

Jauhetut lihat on Pipsan mielestä ihan jees, mutta mummeli ei ole ainakaan vielä ihastunut siipiin eikä kauloihin. Oletin että se tykkäisi nimenomaan niistä, kun se kuitenkin ulkokissa-aikoinaan metsästi ahkerasti ja usein söikin rapeat saaliinsa.

Lululle maistuu oikeastaan kaikki, välillä se tosin kohtelee siipiä ja kauloja leluina ja niitä löytyy puoliksi syötynä milloin mistäkin.


PS: mulla on bannerikriisi.

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti paranet pian. Jos sä oot tosi kipeenä (korkea kuume tms.) ni onks sulla joku jonka voit hälyttää viemään koiria, vai pärjääks ne sit vaan lyhyillä lenkeillä? Ja miten ne reagoi vähentyneeseen liikuntamäärään? :)

    Tollaset nappulapöntöt on käteviä, kiva et löyty kirppikseltä!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, on tää tauti jo aika hyvin selätetty :)

    On mulla ainakin tuo isosisko jonka voisin kutsua hätiin jos olisin ihan liikuntakyvytön :)

    Hmmm, Peppi vois pärjätäkin ihan vaan pelkillä lyhkäsillä pissatusreissuilla hetken, mutta Pihla ei :D
    Pihlis on vähä semmonen, että jos pääsee pahasti tylsistymään niin se keksii itelleen tekemistä vaikka väkisin ja siihen saattaa liittyä pienimuotoiset tuhotyöt :P

    Kauan oon tommosta pönttöä ettinyt, mutta turhan pieniä ja/tai kalliita on tullut vastaan.. Kirpparilöytöjen tekeminen on kivaa :)

    VastaaPoista

 
template base by Designer Blogs